σουτιεν-εργασία 1-0

Η επιθυμία μου να εργαστώ στον ξενοδοχειακό χώρο , με πήγε σ’ένα ξενοδοχείο στην αρχή του Μάη. Τα πάνγκαλοους στα οποία εργαζόμουν λειτουργούσαν υπο νέα διεύθυνση φέτος και επικρατούσε μια χαώδης κατάσταση. Στην πρώτη εβδομάδα κατάλαβα τη λάθος επιλογή μου. Βλέπετε τη μέρα που πήγα να κλείσω τη σαιζόν, έπρεπε να πάω για συνέντευξη σε ένα πεντάστερο μεγάλης αλυσίδας ξενοδοχείων. Γιατί δεν πήγα; Ήταν μακριά από την Πάτρα και τα οικονομικά μου ήταν τόσο στενά που δεν είχα ούτε για τη μεταφορά μου . Ούτε καν για μια μέρα να πάω και να έρθω. Έτσι όταν με δέχτηκαν στο πρώτο δεν έκανα τον κόπο να πάω καν για συνέντευξη εκεί που ήταν το επίπεδό μου να πάω(τελειόφοιτη ΤΕΙ) .  
Εκτός από την ανοργανωσιά που βρήκα , βρέθηκα να συνεργάζομαι με ανθρώπους που η σχέση τους με τον τουρισμό ήταν κάποια εμπειρία στο χώρο, και κάποια σχολή τα οποία σαν εφόδια τους καθιστούσαν τελευταίους σε ζήτηση εργασίας.
Όπως είναι φανερό εκτός από τα κόμπλεξ τους είχα να κάνω και με την άγνοιά τους σε θέματα οργάνωσης, επικοινωνίας, επιχειρησιακής επικοινωνίας , κοινωνικής παιδείας και συναδελφικότητας. Πρέπει να τους αναγνωρίσω πάραυτα την ικανότητά τους στο κλέψιμο , των πισώπλατων μαχαιρωμάτων και της κοινής σιωπής από τον έναν στα παράλογα του άλλου. Βέβαια όλα αυτά πετυχαίνονταν με πολλές ώρες εργασίας από τους περισσότερους.
μες στους πολλούς κι εγώ με πολλές ώρες εργασίας με κουβάλημα και αγγαρείες όλων των ειδών να περιέχονται ,συνοδευόμενα από προσβολές που έδειχναν την κατωτερότητα και ασχετοσύνη των ανωτέρων μου.
Πάραυτα έμεινα και μάλιστα βοηθούσα όποτε μπορούσα και τους άλλους συναδέλφους, προσπαθούσα να κρατώ μια σωστή εμφάνιση και συμπεριφορά και δεν χρέωνα όλες τις υπερωρίες μου.
Με την υπομονή και το χιούμορ μου καθώς και την εξαντλητική εργασία που πρόσφερα , κατάφερα να μειώσω λίγο τις ενοχλήσεις στη δουλειά μου. Μόνο ένα θέμα υπήρχε. ΔΕΝ φορούσα σουτιέν. Μέσα στη χαώδη κατάσταση που επικρατούσε ( λιγοστά μηχανήματα, λιγοστό προσωπικό, καθόλου στολή, μη στοιχειώδη συμπεριφορά )βρήκα προσβλητική την επίπληξη, καθώς είναι θέμα προσωπικών δεδομένων τα εσώρουχα του καθενός, τη στιγμή δε που τηρούσα στο έπακρο τους κανόνες ενδυμασίας(αναγράφονται και στα βιβλιάρια υγείας) ενώ οι υπόλοιποι ούτε τους κανόνες υγιεινής δεν κρατούσαν. Τέλοσπάντων από τη δίψα μου για εργασία, αντί να το κόψω από την αρχή, κανόνισα με την διευθύντρια να φοράω μαγιώ. Ήρθαν επιτέλους οι στολές ( φτηνό μακό) και στο ενδιάμεσο κατάφερα να μην αγγίζουν το τμήμα μου. Το οργάνωσα τόσο καλά που και ο ίδιος ο υπουργός τουρισμού να προσπαθούσε να κάνει παρέμβαση θα φαινόταν ανίδεος. Βλέπετε για να αποφύγω το κλέψιμο των ανωτέρων εργαζόμουν πολύ σκληρά και το τμήμα μου είχε πάντα αυτά που χρειαζόταν. Όποιος έφερνε έστω και ένα μπουκάλι νερό στο τμήμα μου φαινόταν οτι έκανε μαλακία αφού δεν χωρούσε πουθενά…Ο υπεύθυνός μου τα είχε πάρει στο κρανίο ειδικά μετά την απαγόρευσή μου να παίρνει το προσωπικό μου για κουβάλημα. ( δεκαεφτάχρονοι σερβιτόροι που δούλευαν όλη μέρα στον ήλιο να πρέπει να κουβαλάνε και για όλο το ξενοδοχείο. εε όχι.) Δεν φτάνει που δεν είχα ούτε προσωπικό ούτε μηχανήματα όταν μου φέρανε τους παίρνανε. Μέσα  σε όλη αυτή την τρέλα εργαζόμουν έξτρα ώρες σε άλλα τμήματα λέγοντας στον υπεύθυνό μου πως ότι θέλει θα το κάνω εγώ αλλά το προσωπικό μου ούτε μια οδοντογλυφίδα δεν θα σηκώσει γι αυτόν, μόνο κατόπιν εντολής μου. Επανέρχεται στη φόρα το θέμα του σουτιέν.. Άλλη συμφωνία με τη μάνατζερ του συγκροτήματος. Ή μαγιώ όπως είχα συμφωνήσει με την διευθύντρια ή κάνα δυό συγκεκριμένα δικά μου χωρίς. Είναι γελοίο και θίγει την αξιοπρέπεια αλλά τέλοσπάντων. Συνέχισα να ξεπατώνομαι ‘οντας η μοναδική που άλλαζε ρούχα σε κάθε αλλαγή τμήματος ( έφευγα από το δικό μου που δούλευε ρολόϊ και βοηθούσα τα άλλα τμήματα που εδώ και δέκα μέρες έμπαιναν σε σειρά με την προσέλευση προσωπικού). Περιμένω πως και πως την πληρωμή του Ιουλίου. Αυτή τη φορά θα έπαιρνα γύρω στα διακόσια ευρώ πιο κάτω από τα νόμιμα δεδουλευμένα σε αντίθεση με τους άλλους δυό μήνες που΄πήρα γύρω στα πεντακόσια -τετρακόσια κάτω από τα δεδουλευμένα. 
Η δουλειά στο τμήμα μου έχει αρχίσει να σπάει και υπάρχει και μια σχετικά καλή σειρά. Σε μια συζήτηση με τη διευθύντρια  της αναφέρω οτι σύμφωνα με τα γεγονότα την επόμενη σαιζόν όλα θα είναι καλά για αυτήν και το συγκρότημα μόνο που πρέπει να κοπεί το κλέψιμο από τους υπέύθυνους. Επειδή το κάνανε όλοι και σε όλα τα θέματα ( προϊόντα ,μετρητά , μισθοδοσία,ταμεία) ήταν πολύ φανερό.
Μετά τη συζήτησή μας ακολούθησαν τρεις μέρες δωδεκάωρης εργασίας. Την τετάρτη συμπλήρωσα δεκατέσσερις και την Πέμπτη σε μια τυχαία συνάντηση στο διάδρομο με τη διευθύντρια έπαιξε η εξής κωμωδία : 

Δ- Δουλεύετε τώρα;

ΕΓΩ-Μάλιστα

Δ-Φοράτε σουτιέν;

ΕΓΩ- Όχι

Δ-Να περάσετε από το λογιστήριο

 ΕΓΩ-Τώρα ή μετά το τέλος της βάρδιας;

Δ-μετά το τέλος

ΕΓΩ- Καλώς

Η ειρωνεία είναι οτι μετά από δυόμιση μήνες που φοράω τα συμφωνημένα θυμήθηκε οτι τα συμφωνημένα δεν της αρέσουν.

Το τρελό είναι οτι εγώ χάρηκα απίστευτα που θα έφευγα επιτέλους από αυτό το μέρος χωρίς να φύγω και το μετανιώσω που η αγανάχτιση και η λύπη των συναδέλφων μου φάνηκαν υπερβολικές.
Το θέμα μου φάνηκε πολύ φτηνό για συζήτηση και πραγματικά φτηνή δικαιολογία και η χαρά μου που φεύγω από την κατινιά με οδήγησε σε ένα ξενοδοχείο να κάνω διακοπές . Πρώτα γύρισα σε εσάς. Μετά θα πάω σπίτι μου θα φτιάξω τις εκκρεμότητες του ΤΕΙ , τα δικαιωματικά της απόλυσής μου και των επιδομάτων μου και μετά θα πάω επιτέλους στον γιό μου που τον αποχωρήστηκα για μια αξιοπρεπή εργασία με βλέψεις για καλύτερο βιοτικό επίπεδο που τελικά στηριζόταν στα εσώρουχά μου. 
Και προς όλους το παρακάτω γνωμικό’εκτός από το νινί που σέρνει καράβια , υπάρχει και το σουτιέν που νικάει την εργασία΄’ 

20 Σχόλια

  1. agorafoviagr said,

    Αύγουστος 3, 2007 στις 10:47 μμ

    Ένας εργαζόμενος για 3 δουλειές. Υπερωρίες σε μόνιμη και νόμιμη όπως το πάμε βάση. Η εργασία που προσφέρεται δεν αμοίβεται όπως θα έπρεπε. Ευαισθησία στον άνθρωπο – εργαζόμενο ελάχιστη (17χρονα παιδιά μέσα στο ήλιο τα ήθελαν και για άλλη δουλειά πέραν της συμφωνημένης από όσο κατάλαβα ήθελαν), συνθήκες υγιεινής αυτές ΠΟΥ ΔΕΝ ορίζει ο νόμος κλπ κλπ. Το ευχαριστώ στον εργαζόμενο ή στην εργαζόμενη; «δε φοράς σουτιέν»…..Φίλη μου και το σουτιέν να φορούσες κάτι άλλο πιθανόν να έβρισκαν να πούνε. Για να μη γίνει παρεξήγηση. Δεν είναι παντού οι ίδιες συνθήκες εργασίας με αυτές που περιγράφω πιο πάνω. Σε κάποιες όμως επιχειρήσεις είναι. Και είναι κρίμα να μην υπάρχει ευαισθησία. Σου εύχομαι φίλη μου να περάσεις καλά με το γιο σου 🙂
    Με αγάπη πάντα
    Agorafoviagr

  2. lisadel said,

    Αύγουστος 4, 2007 στις 6:32 μμ

    agorafoviagr
    καλέ μου φίλε σε ευχαριστώ για τη συμπαράσταση.
    η αλήθεια είναι οτι σε πολλές επιχειρήσεις είναι στραβά τα πράγματα.
    Στις περισσότερες όμως υπάρχει χώρος γι’ αυτούς που αγαπάνε τη δουλειά τους.
    Όπως και να έχει εγώ κατάφερα να στήσω ένα τμήμα από το μηδέν , και σαν τεστ στον εαυτό μου είδα πως είμαι έτοιμη για τη θέση που μου αρμόζει.
    Κάθε εμπόδιο για καλό, αλλά είναι κρίμα να βλέπεις τόσα στραβά πράγματα σε έναν χώρο που σε ενδιαφέρει.
    Και να φανταστείς πως η εταιρία που έχει την κυριότητα της επιχείρησης ( αν και δεν ξέρει από τουριστικά), ενδιαφέρεται για τον εργαζόμενο. Οι υπεύθυνοι των τμημάτων που ήταν και συνεργάτες μου ευθύνονται για αυτήν την κατάσταση

  3. thelastrealanwnymous said,

    Αύγουστος 5, 2007 στις 8:48 πμ

    νομίζω πως έκανα λάθος που δεν ήρθα να σε γνωρίσω στο ξενοδοχείο σου .
    🙂

  4. Αύγουστος 7, 2007 στις 1:35 μμ

    Γεια σου γλυκιά μου Lisadel ,

    Να χαίρεσαι που έφυγες απο εκεί και πήγες και λίγες μέρες διακοπές, να χαρείς το αγοράκι σου και σου εύχομαι η επόμενη εργασία να είναι του επιπέδου σου και σε ένα αξιόλογο ξενοδοχείο …αν και παντού υπάρχουν προβλήματα και το ξέρεις, ψευτες κλεφτες και γλυψιμο παιζουν σε όλες τις δουλειες δυστυχώς.
    Φιλιά και αγάπη

  5. Sebastien said,

    Αύγουστος 8, 2007 στις 11:40 μμ

    Μη μασας αγαπητή.. Παντού τα ίδια σκατά είναι.. Κι εσύ γιατί δε φόραγες σουτιέν να μη σου τη λένε?

  6. lisadel said,

    Αύγουστος 21, 2007 στις 11:44 πμ

    anwnyme:
    anytime,anyhow.Η μπλογκοπαρέα θα γνωριστεί

  7. lisadel said,

    Αύγουστος 21, 2007 στις 11:46 πμ

    trelofantasmeni:
    σε κάθε βήμα είσαι δίπλα μου με έναν γλυκό λόγο. Τελικά δεν πήγαν χαμένα τα ξενύχτια που κάναμε κοιτάζοντας την πανσέληνο

  8. lisadel said,

    Αύγουστος 21, 2007 στις 11:54 πμ

    sebastien:
    μην πέφτεις στην παγίδα των προσωπικών δεδομένων. Σε διαβεβαιώ οτι εκείνη την ημέρα η εμφάνισή μου ήταν άψογη και σε συμφωνία με την μάνατζερ. Είμαι βλέπεις τόσο τυπική που ακόμα και την ενδυμασία μου είχα κατοχυρώσει.
    Και ήμουν η μοναδική μπορώ να πω που προσπαθούσα σε κάθε τμήμα που πήγαινα να φοράω τα ανάλογα.
    Απλώς είναι κάτι που μου είπαν για να μη μπορώ να το συζητήσω.
    Όταν αναφέρεις κάτι τέτοιο το μυαλό του άλλου πάει σε πρόκληση και ψιλοξεφτύλα. Δεν φαντάστηκαν οτι δεν κολλάω στα μυαλά των άλλων ….

  9. trelofantasmeni said,

    Αύγουστος 21, 2007 στις 12:18 μμ

    Εγω την φιλία έτσι την νιώθω , αν είναι να πω κάτι κακό και να πικράνω καλύτερα να μη μιλήσω.
    Το ξέρεις οτι σου εχω μία αδυναμία…οχι δεν πηγαν χαμένα τα όνειρα που κάναμε κοιτάζοντας την πανσέληνο μαζί τόσο κοντά και τόσο μακριά…
    Εύχομαι εσύ και ο γιός σου να είστε καλά.
    Μη χάνεσαι σε παρακαλώ.

  10. lisadel said,

    Αύγουστος 21, 2007 στις 12:27 μμ

    Ετοιμάζομαι για καινούριο υπολογιστή . Έτσι ελπίζω να τα λέμε πιο συχνά.
    Στενοχωρήθηκα με την αδιαθεσία του παιδιού ,αλλά δυστυχώς πάλι δεν μπορώ να σου στείλω σχόλιο.
    Τα παιδιά μας να είναι καλά και εμείς θα βρούμε τον τρόπο για τα υπόλοιπα

  11. dolphin said,

    Αύγουστος 22, 2007 στις 6:03 μμ

    ό,τι να ναι….

  12. feggaroskoni said,

    Αύγουστος 29, 2007 στις 4:45 μμ

    Γειά σου φιλενάδα… εσυ να΄σαι καλά ρε και θα βρείς κάτι καλύτερο..είμαι σίγουρη!!! Βλέπεις δεν είσαι και κοντά να έρθεις εδω μαζί μου..που χρειαζόμαστε κάποιον για το γραφείο!
    Ευχομαι να πέρασες όμορφα στις διακοπές σου..και μη μασας…πάμε γι’άλλα.

  13. lisadel said,

    Σεπτεμβρίου 4, 2007 στις 4:45 μμ

    dolfin:
    ..και όποτε να’ναι…

  14. lisadel said,

    Σεπτεμβρίου 4, 2007 στις 4:47 μμ

    feggaroskoni:
    ΄σ’ ευχαριστώ και μόνο που με σκέφτηκες.στο μεσοδιάστημα των διακοπών πήρα κι’ άλλο πτυχίο οπότε τώρα πάω για καλύτερα

  15. mueka said,

    Σεπτεμβρίου 25, 2007 στις 9:29 μμ

    κοριτζαρα μου,παει αυτο, προχωπα για τα ομορφα!

  16. lisadel said,

    Νοέμβριος 8, 2007 στις 7:56 μμ

    mueka:
    καλωσήρθες στο παιχνίδι

  17. JONI said,

    Δεκέμβριος 30, 2007 στις 6:08 μμ

    ΤΕΛΕΙΑ Η ΑΦΙΓΙΣΗ ΣΟΥ ΚΑΛΗ ΜΟΥ ..ΟΝΤΟΣ ΑΥΤΟ ΕΠΙΚΡΑΤΗ .ΚΑΙ ΠΟΛΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ..ΚΑΛΗ ΣΙΝΕΧΕΙΑ…..

  18. lisadel said,

    Δεκέμβριος 31, 2007 στις 10:04 πμ

    Σ΄ευχαριστώ…JONI

  19. appena said,

    Νοέμβριος 19, 2010 στις 9:07 πμ

    3 χρόνια μετά την τελευταία δημοσίευση θέλω να πω το εξής.
    Ειναι αδικο και σκληρο να μην αμειβεσαι για τη δουλεια που προσφερεις. Ειναι προφανες αυτο.
    Αλλα ειναι επισης προφανες, οτι μια γυναικα που φοραει μακο ή οτιδηποτε καλοκαιρινο (οχι μαλλινο πουλοβερ δηλαδη) και το στηθος της παει πανω κατω σε καθε κινηση και διαφαινεται μεσα απο τα υφασματα πρεπει να μην κυκλοφορει ετσι γιατι προσβαλλει τους υπολοιπους. Και δεν εννοω οτι προσβαλλει τα ηθη ή τους συντηρητικούς της εκκλησίας. Προσβάλλει τα μάτια μας. Προσωπικα με αηδιαζει ως γυναικα να βλεπω καποια να μου το παιζει φεμινιστρια και καλα σε εναν τετοιο κοσμο. Στα δαση της Κενυας ναι, σε αστικη περιοχη οχι. Αισθητικα ειναι απαραδεκτο δηλαδη. Γιατι να αναγκασεις τους αλλους να βλεπουν πώς είσαι γυμνή? Οι άλλοι σου δείχνουν τις τρίχες κλπ τους?
    Τελος, πάραυτα σημαίνει άμεσα. Αλλο πάραυτα και άλλο παρά ταύτα.

    • lisadel said,

      Δεκέμβριος 5, 2010 στις 4:10 μμ

      ok έγινε παρεξήγηση καλή μου….το αρθρο ήταν γραμμμενο με τα βασικά για να τονιστει η προσβολή … δούλευα σε beach bar.. ήμουν υπεύθυνη για αυτό το τμήμα. το προσωπικο μου , το προέτρεπα να φοράει το μπλουζάκι τησ στολης, αλλά πήραν άδεια από το μαιτρ και οι σερβιτόρες μου ΄ερχονταν με μαγιώ και σορτσάκι!!!!
      εγώ λατρεύω αυτή τη δουλειά και από μόνη μου ήμουν τυπική ( η μόνη) στη στολή.
      όταν πήγαινα σε άλλο τμήμα να δουλέψω φόραγα άσπρα, στο τμήμα μου πορτοκαλί..κι επειδή δεν προλάβαινα ( 15 ώρεσ δουλειάς) συζήτησα μετη μανατζερ και μου έδωσε το οκ για συγκεκριμένα ρούχα που είχα. εκεινη τη μέρα φόραγα μαύρο μακό φορεματάκι σφηκοφωλιά ..ακόμα και στη ρεσεψιόν φόραγαν διαφάνειεσ και μαλακίες…τέλοσπάντων. με απέλυσαν γιατί δυο μέρες πριν είπα στη διευθύντρια να σταματήσει το κλέψιμο στο ξενοδοχείο για να μπορέσουμε να δουλέψουμε και του χρόνου…όταν με ρώτησε ποιος κλεβει τηςαπάντησα οτι δουλεύω και μου λείπουν πράγματα και οτι είναι δουλειά της να βρει που πάνε ….όπως καταλαβαίνεις δεν ήταν καθόλου το σουτιέν…απλά δεν ήθελα να το εξηγήσω γιατί και ο λόγος να ήταν..όπως ανέφερεσ με μακο οτι διαγράφονται όλα και έχεισ δίκιο, θα μπορουσαν να με απολύσουντην πρώτη εβρδομάδα και οχι στο τέλοσ του καλοκαιριού που τους είχα στήσει την επιχειρηση του μπαρ τησ παραλίας!!!
      μεγάλο στόμα είχα όχι μεγάλο στήθος!!!!


Σχολιάστε

